söndag 2 november 2008

Just nu sitter jag och funderar över ifall jag borde köpa ett Xbox 360 eller inte. Nu har jag nästan sålt mitt Wii, vilket kommer resultera i ganska mycket extrapengar. Dessutom fick jag just veta att vi någon gång till veckan kommer få en 80" TV. Eller en 77" stor projektorskärm med tillhörande projektor, snarare. Tyvärr är projektorn inte gjord för HD, så jag missar ju lite om jag köper ett 360.

Beställde i alla fall mer serier idag:

- 1 st Batman : The Dark Knight Returns (9781563893421) à 95.00 kr
- 1 st The Savage Sword of Conan: v. 4 (9781595821492) à 148.00 kr
Vet inte varför riktigt. Jag har del 2 av SSOC-samlingen, och den är galet mäktig. 500 svartvita sidor svart magi och ond bråd död; 70-talets absolut finaste stunder tryckt på papper. Finns få saker jag älskar lika mycket som Conanserierna. Helst skulle jag vilja att Savage tales of Solomon Kane kom som nytryck också, givetvis samlad i smaskiga 500-sidors volymer. Men det kanske dröjer ett tag. Jag tror faktiskt att Dark Horse har börjat ge ut nytecknade Solomon Kane-äventyr, så min dröm om nytryck av de gamla serierna är kanske inte allt för avlägsen. . Batmanalbumet köpte jag mest för att jag nog aldrig (!) har läst Batman. Och särskilt inte någon mer "seriös" Batmanserie.

Inga kommentarer: