måndag 22 september 2008

Idag kom jag att tänka på hur mycket jag avskyr TV. Jag förstår inte charmen med att sitta och låta sig matas av skit som inte bjuder till någon som helst eftertanke eller reflektion.

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om detta, men jag orkar inte. Det känns som att jag sammanfattade min tanke ganska bra i bara två meningar. en mening hade nog räckt; TV bidrar till att göra mänskligheten ännu dummare. Det låter fånigt att säga att man aldrig ser på TV, för det säger alla, men jag gör faktiskt inte det. Jag har inte ens tv på rummet längre. Teven i lägenheten använder jag bara för att se film, jag skulle inte ens ha en boxer om det inte vore för att min syster vill det.

Men då är jag också en snobbig kultur-elitist som dyrkar DN:s kulturbilaga.

Inga kommentarer: