torsdag 11 september 2008

Min dag (ungefärliga tidsangivelser)

08.00

Vaknar av att mamma väcker mig. Bestämmer mig för att inte gå till skolan. Går upp och äter frukost.

08.30

Alla åker hemifrån, jag lägger mig och läser brott och straff.

10.00

Slår igång "gudarna måste vara galna". Skrattar lite åt de korkade negrerna.

11.00

Tar mopeden till brevlådorna. Kör utan hjälm. Känner mig busig.

11.05

Brevbäraren har inte kommit än. Kör tillbaka.

11.10

Ser brevbäraren på vägen hem. Mopeden tvärdör. Jag rullar ner till huset, hoppar på cykeln och cyklar i full fart till brevlådorna.

11.15

Hittar ett paket till mig.

11.20

bestämmer mig för att laga lunch. Väljer mellan stekt palt och omelett. Jag väljer det sistnämnda. Den blir grå, mosig och äcklig, men jag äter ändå upp den.

12.00

Åker och solar på Suntan.

12.30

Upptäcker min systers ultra-avancerade grafiska miniräknare. Pillar på den tills jag blir less. Läser lite och sitter vid datorn. Fortsätter med det.

16.20

Ida berättar att Johan har kopplat ihop sin miniräknare med sin brors. Jag gör ett nytt försök med den och börjar pilla. Det funkar inte.

Inga kommentarer: