fredag 19 september 2008

Scientologkyrkan

Jag var nyss ute och tog en promenad på renöberget tillsammans med min kära följeslagare Buster.

För ett tag sedan började jag tänka på den konstiga anti-vaccinationshypen som rådde när jag var ung. Visste ni att det var Scientologkyrkan som startade den? Visste ni att nästan all anti-medicineringspropaganda i Sverige också kommer från scientologkyrkan? Nästa gång ni ser någon gnälla på att man ger barn amfetamin, fråga då denna ifall man kanske borde ge barnen anti-thetanbenahdnling istället.

Jag hatar anti-medicinmänniskor (många sammansatta ord idag). Fast jag hatar väl ganska många antar jag. Jag vet inte ens om jag skulle ha klarat grundskolan utan allt metylphenidat, propavan och benzo. Fast det kanske bara berodde på mina ovanligt höga nivåer av kroppsthetaner. Vem vet? Kanske hade mitt liv varit underbart om jag istället för att äta medicin för tiotusentals kronor skulle ha lagt dessa pengar på dianetikbehandlingar.

Ibland funderar jag nästan på att bli Scientolog. Det skulle vara ett sånt jävla fuck you åt allt och alla, liksom. En spark med stålhättad sko rakt i pungen på hela mänskligheten.

Hur skulle världen se ut utan Scientologer? Inget Return to Forever, i alla fall. Och utan Return to Forever skulle allt livet te sig bra trist.

Nu ska jag läsa klart Neverwhere och äta godis. Puss.

Inga kommentarer: