söndag 14 september 2008

kissbomb

Idag vaknade jag typ 8.10 av någon outgrundlig anledning. Det gör jag rätt så ofta nuförtiden och jag har därför blivit lite av en mästare på att fördriva tid. Att fördriva tid hemma är alldeles för enkelt, det är ju bara att sätta sig framför datorn så seglar tiden iväg likt svalor under en molnfri himmel. I lägenheten är det bra mycket svårare. Lite av en utmaning, till och med.

Mina regler var: ingen dator och ingen tv. Således fick jag fördriva tiden på det gamla hederliga sättet; Resident Evil 4.

Ungefär så långt kom jag med min dag. Nu är jag hemma och har rent av hunnit med en skogspromenad med min nyförvärvade jycke, Buster.

Jag funderar på att ta en lång promenad med honom ikväll, ifall någon vill följa med mig. Det är tråkigt och läskigt att gå ensam i mörkret, särskilt när jag bor mitt ute i skogen. Fast Buster väger 47 kilo och är stor som fan. Dessutom kan han skälla på kommando och är allmänt livsfarlig. Det var till mig vi skaffade honom, fast nu har alla insett hur awesome han är, så jag får aldrig ha honom för mig själv.


Dagen började för övrigt med att jag käkade upp Viktors kvarglömda yoghurt. Den var helt sanslöst god och krämig. Jag önskar att jag hade kvar den nu. Då skulle jag ha ätit den en gång till.

Nu ska jag fortsätta fördriva tid och vänta på bättre tider.

Puss på er tills vidare.

Inga kommentarer: