onsdag 15 oktober 2008

En dag i kapitalismens tecken

Idag har jag köpt och fått och hittat så mycket sweet stuff att jag tror att jag skulle dö lycklig om jag dog nu. Dagen började med att jag började tänka på gårdagens episka loppisfynd.

Inbunden Watchmen på svenska (!) - 5 kr. Detta är nästan i klass med Killing is My business-fyndet. Fast inte riktigt, egentligen. Efter att min ansiktsbehandling var färdig (ja, till och med det har jag hunnit unna mig) gick jag in till Gamestop för att hämta en Gamereactor åt Viktor, som suktade efter denna fantastiska tidsskrift. När jag väl var där passade jag på att köpa sweet item #2: Korg DS-10

Två synthar med en 16-stegs sequencer vardera samt en trummaskin. Dessutom mastereffekter (även om dessa var litet snålt tilltagna, bara delay, flanger och chorus), VCO-kontroller och mängder av andra delikata funktioner.

Ett fantastiskt tidsfördriv.

Och nu, för att runda av denna episka dag hittade jag ett AdLibrispaket i brevlådan, som jag inte ens behöver betala själv (observera mitt klockrena exempel på ett syftningsfel, jag låter det vara kvar som avskräckande exempel). Två wins i en smäll, alltså.


Jag har så mycket roliga grejer nu att jag inte ens vet var jag ska börja. Dessutom har Fakal - Tears run dry återfunnits och Viktor hittade en Youtubevideo med en enhandad gitarrist som shreddar som en gud. Själv sitter jag sitter här och lyssnar på Fronda.

Nu kan ingenting besegra mig.

Inga kommentarer: