lördag 25 oktober 2008

I shake my fists at skies above

Igår pratade jag och pappa och det blir mest troligt ingen New York-resa. Dollarn har gått upp för mycket och förväntas stiga ännu mer; det blir helt enkelt inte lönsamt att åka.

Nu sitter jag och surar och dricker dagens första kopp kaffe.

Fast någonstans har jag tänkt åka. Helst vill jag åka med någon som inte är min pappa, och helst vill jag åka till Istanbul. Men jag tvivlar på att särskilt många delar min fascination för Turkiet. I senaste numret av Dorian ("Gay life in style") fanns en artikel om Orientexpressen. Det skulle vara jävligt awesome att åka hela, från Paris till Istanbul. Men det skulle kosta kanske 40-50.000, och det känns som att jag inte har lust att spendera så mycket pengar på en ganska kort resa. Jag äger inte ens så mycket pengar. Dessutom har Orientexpressen sjukaste priserna i resturangvagnarna. 60 kr för en kopp kaffe, 300 kr för en flaska vin, ett par tusen för den billigaste skumpan etc etc. Och jag är ju en kille som gillar att svina som fan, det går bara inte ihop.

Inga kommentarer: