torsdag 2 oktober 2008

I wear this crown of shit

Jag har spenderat min eftermiddag med att spela in sjukt tung industrisynth. Tyvärr har jag ännu inget MIDI-interface, vilket leder till att jag måste göra som vanliga dödliga och spela in allt i REALTID (!!!). Jag avskyr det.

Dessutom har min helvetesmaskin gått sönder. Jag vet inte hur, men det är ytterst sorgligt. Den fann aldrig sin plats i världen och nu när den behövs som aldrig förr är den sedan länge borta. Ungefär som Nick Drake, fast ett tjugotal komponenter dåligt fastlödda på ett litet kretskort. Det känns som att det är dags att konstruera en uppföljare, Helvetesmaskinen 2.0. Fast först och främst ska jag köpa en mini-kaosspad, så att jag kan styra filter i realtid.

Sen behöver jag en grym trummaskin också. Mest troligt blir det en Electribe ER-1 om jag antingen hittar en billig begagnad eller om jag kanske rent av orkar vänta tills jag är i USA. Den är cool, snygg och har många knappar. Dessutom har den 2 vacuumrör, och det finns få saker här i världen som jag älskar här i världen som bra filterkontroller och vacuumrör. Det och snus. Och The Downward Spiral. Sen är det rätt så sparsmakad på älsk-fronten för min del. Varför älska när man kan hata?

Jag har funderat på att ge matten ännu ett försök. Men det känns ganska hopplöst. Om inte annat får jag väl ta ett år extra och läsa klart matten. Det skulle suga sjuka mängder kuk, men också vara ganska bekvämt. Då slipper jag ju bry mig om det nu, liksom.

Inga kommentarer: