tisdag 21 oktober 2008

Miles Davis

Jag har hittat en ny pryl jag måste ha.

• Two CDs (original album plus studio sequences, false starts, and alternate takes from 1958-59 sessions, plus 17-minute “So What” live in Holland, 1960)
• DVD: newly-produced documentary featuring superstars of jazz
• 60-page ‘perfect-bound’ 12x12 full-color book, tons of photos
AND
• 180-gram blue vinyl 12-inch LP– first time ever in a Legacy box set!

Den uppmärksamma har redan förstått att det är Miles Davis - Kind of blue det handlar om. Boxen kostar dock kring 75$, men det är egentligen inte alls mycket med tanke på hur mycket godsaker man går.

Allt kommer givetvis i en grymt snygg blå slipcase.

Jag har lite pengar över, så det kanske får bli en beställning från Amazon? Men jag avskyr deras fraktkostnader. Orkar inte vänta en månad, så det är den dyraste frakten som gäller. Den kostar nästan 300 kr tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svarar i din (trevliga) blogg också, så att responsen kommer till dig snabbare:

Re: http://asgodnintendo.blogg.se/2008/october/skiss.html#comment

Det du kan ha missat är referenser till; Gullivers Resor, Rollspelet Drakar och Demoner (Grå Hallarna), The Flintstones, Barna Hedenhös, Gog och Magog är brittisk mytologi, Ronja Rövardotter, Peer Gynt, Mumintrollen, John Bausers målningar, Lilla Sjöjungfrun och Sherlock Holmes. Fullt möjligt att du också tyckte det var lite för uppenbara för att falla under "referenser". Thanks for playing!

/Johan Å, Asgodnintendo.blogg.se