söndag 26 oktober 2008

MIN DAG

Natten spenderades på en kall lädersoffa, som desutom är för kort för att jag ska kunna ligga bekvämt i den. Någon gång under natten vaknade jag och bestämde mig för att sova på en filt istället för det kalla, klibbiga lädret. Jag vet inte om den obekväma, skrynkliga och stickiga yllefilten var någon större uppgradering.

Jag bestämde mig för att spela games, och slog glad i hågen igång Resident Evil 4. Vad är det första jag upptäcker? Jag har slut skott i alla vapen utom min trogna, helt ouppgraderade rifle och 3 skott i min ultrauppgraderade shotgun. På något mirakulöst sätt lyckas jag ändå ha ihjäl mina fiender och klarar mig förbi stället jag var på.

MEN VAD HÄNDER DÅ?

Nu möter jag en ny sorts sjuk jävla odödlig regenereande zombie som är helt omöjlig att döda. Och det kommer inte en, direkt. När jag försökte fly från dem fastnade jag bara i en återvändsgränd, för att mitt passerkort i vanlig fin inkonsekvent Resident Evil-anda inte fungerar på dörren jag måste forcera. FINT.

Så nu sitter jag framför datorn, dricker sjukt starkt kaffe och funderar på att spela något annat istället. Men jag får bara ett episkt gamer-damp när saker och ting går dåligt.

1 kommentar:

Andreas Bellander sa...

Du måste använda ett värmesökande sikte till priskyttegeväret för att kunna ha ihjäl dom. När du använder siktet blottas två parasiter du ska skjuta bort. Tror du hittar det i något rum bredvid stället du möter den första regeneratorzombien.

// Gamer Bellander