torsdag 2 oktober 2008

march of the pigs

Jag har bestämt mig för att inte köpa så mycket saker den här månaden. Det känns oerhört tråkigt, men det skulle nog vara ganska bra för min ekonomi. Därför kan jag inte längre uppdatera om alla justa prylar jag köper, så jag gör en liten önskelista här istället, med saker jag skulle ha köpt om jag inte infört köpstopp.



Boken om homunculus och andra texter
av Theophrastus Aureolus Bombastus Paracelsus

Varför säger väl sig självt. 1500-tal, alkemi och mystik. Givetvis utgiven på Vertigo förlag.

Hebbershålsapokryferna
av Nikanor Teratologen

Mer äventyr med Morfar och Pyret.

The league of Extraordinary gentelmen: The black dossier [absolute edition]

av Alan Moore

Så gott som omöjlig att få tag på i den vanliga HC-upplagan. Att man dessutom får med mängder av extramaterial OCH en vinylsingel där Alan Moore sjunger in två låtar gör detta verk till ett mindre konstverk. Men smakar det så kostar det. 650 kronor på AdLibris och Bokus. Kanske blir något att inhandla när jag åker till NY?

Sandman absolute edition

av Neil Gaiman

Inbunden med snygg slipcase. Mängder av extramaterial och annat smaskigt. Kostar också 650 kr, och det finns för närvarande 3 volymer. Den fjärde är på väg. Skulle någon vilja ge mig en dyr present skulle detta vara ett umärkt alternativ.

Lost Girls Collected

av Alan moore

Intellektuell konstporr av seriernas okrönte konung. Snygg slipcasead 3-volymssamling. Men också alldeles för dyr.

Dessutom vill jag ha en riktig klocka. Jag har tittat på en ganska snygg Jaques Lemans, men det som avskräcker mig är att den med 99% säkerhet är batteridriven. Jag vill ha en riktig, mekanisk klocka. Även här passar den urgamla klyschan "smakar det så kostar det" in. Jag vet faktiskt inte vad de billigare märkesuren går på, men man får inte mycket klocka för under tiotusenlappen. Så mycket pengar äger jag knappt.

En snygg Commes Des Garcons-kavaj hade inte suttit helt fel heller.


Im the needle in your vein
Im the high you cant sustain


Inga kommentarer: